July 17, 2016

The World Of Emoticons



Emoji, emotikony, uśmieszki, czy jak tam jeszcze można je nazwać...
Powszechnie stosowany sposób wyrażania uczuć, które ciężko inaczej pokazać przez internet.
Emotikony przedstawiają ułożony ze znaków tekstowych ludzki wyraz twarzy obrócony o 90 stopni, teraz już zamieniany przez różne aplikacje (np.Facebook) na ich graficzne odpowiedniki.
Do emotikonek zalicza się również symbole serca, gwiazd, znaków i zwierząt.


"Słowo, to powstało z połączenia angielskich słów emotion oraz console, co oznacza emocje wyrażane za pomocą konsoli."

Pomysł na emotikony pojawił się pierwszy raz w 1981 roku, a rok później znaczek :-) został użyty przez Scotta Fahlmana, którego uważa się za twórcę emoji.

Można wyróżnić zwykłe emotikonki jak i mangowe.

ZWYKŁE: :), :D, :P, :*
MANGOWE: ^_^, O_o, =^.^=

Według mnie uśmieszki są bardzo przydatne, jednak myślę, że należy ich używać z umiarem i nie zastępować nimi tekstu.













Na koniec bardzo przepraszam za tak długą przerwę na blogu, ale wyjechałam na wakacje i nie miałam możliwości napisać żadnego posta. Teraz jednak mam nadzieję, że wpisy będą pojawiać się regularnie :)

Co sądzicie o emotikonach?

Pozdrawiam! ♥


46 comments:

  1. Bardzo ładne zdjęcia. Super pomysł na post, który zrodził się dzięki tak orginalnym skarpetkom. :)- niech rządzą emotki!
    Gratuluję współpracy, ja próboawałam nawiązać współprace z Brooklyn Butik, ale napisali, że narazie nie są zainteresowani. Teraz spróbuję z TimeForFasion może kiedyś uda mi się współpracować z jakąś firmą.
    Pozdrawiam i zapraszam:
    Mój blog-KLIK!
    Moja strona na fb
    Mój instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję bardzo =D
      Życzę Ci powodzenia w nawiązaniu współpracy z jakąś firmą :))

      Delete
  2. Kochane są te skarpetki :P
    Uwielbiam emoji we wszelkiej postaci ;)
    Fajne zdjęcia ^_^
    Obserwuję ;) i liczę na rewanżyk ;P
    Mój Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noo świetne są ^^
      Dziękuję!
      Też cb obserwuję :))

      Delete
  3. Nienawidzę, kiedy ktoś wysyła tylko, samą emotkę zamiast tekstu..
    Fajny post :)
    la-karolla.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Sama posługuję się emotikonami. Lubię je, w niektórych kwestiach są bardzo przydatne, pozatym to już jest prawie że nowy język :D co do skarpetek, naprawdę urocze :) a jeżeli chodzi o sklep, słyszałam wiele negatywnych opinii o nim. że są naprawdę nie fer w stosunku do blogerów i za reklamę proponują tylko majtki albo skarpetki. Oczywiście to też fajne rzeczy, ale inne sklepy oferują wiele wiele więcej. Do mnie napisali, ale wymagali zbyt dużo, więc nasza współpraca się nie powiodła. Chętnie poznałabym twoją szczerą opinię na temat tego sklepu, czy dobrze się z nimi dogadywałaś, czy wymagali dużo i jakie dali ci propozycje ubrań za reklamę. Myślałam ostatnio nad tym by stworzyć post o sklepach które współpracują z blogerami i chętnie poznałabym zdanie innych na ten temat :) chciałabym wypisać wszystkie minusy i plusy sklepów :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emotikonki naprawdę stały się drugim językiem hehe :D
      Chętnie napiszę Tobie moją opinie o tym sklepie, jeżeli potrzebujesz :)) Bardzo fajny masz pomysł na post, będę na niego czekać ^^
      Szkoda, że Wasza współpraca się nie powiodła, jednak faktycznie dużo wymagają.
      Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam! ♥

      Delete
  5. Świetny pomysł na post, rzeczy w emoji są świetne! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :D Też uważam, że są świetne :))

      Delete
  6. Ja najbardziej lubię ten typ emotikonek ze skarpetek. Według mnie rzeczy w emoji są już przereklamowane i niezbyt mi się podobają, jednak skarpetki zawsze są genialne!

    Jull.pl - klik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To prawda, są przereklamowane, jednak skarpetki też mi się bardzo podobają.
      Też chyba najbardziej lubię ten typ emoji :))

      Delete
  7. Jakie śliczne skarpetki *-*
    Świetny post
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Fajnie odpisałaś temat!
    Ja lubię te buźki z Fb, ale nienawidzę kiedy ktoś ich nadużywa!
    kinga-wajman.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :))
      Też właśnie tego nie lubię.

      Delete
  9. Fajne podejście do tematu ;)
    Twarzowe skarpetki ;p
    Pozdrawiam ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki!
      Taaak twarzowe :D
      Również pozdrawiam!

      Delete
  10. Bardzo ciekawy post! Ostatnie emoji z Facebooka nie przypadły mi do gustu(jak dobrze, że da się je wyłaczyć)...Też mam te skarpetki!
    outdisturb.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :D
      Mi też nie za bardzo się podobają... Nie wiedziałam, że da się je wyłączyć, dobrze wiedzieć :)
      Pozdrawiam!

      Delete
  11. Świetne zdjęcia i post
    Zapraszam do siebie
    www.my-life-as-skoczi.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Świetny pomysł i super skarpetki *O*
    http://ruudegirls.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. ale urocze skarpetki <3 ! świetny pomysł na posta

    ReplyDelete
  14. Mega są te skarpetki ! :3
    ciekawy post , dowiedziałam się trochę więcej o "emotkach " :)
    Ciekawie piszesz <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję ♥ Cieszę się, że się z posta więcej dowiedziałaś :D
      Miłego dnia!

      Delete
  15. Świetny wpis :)
    Piękne zdjęcia, pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję bardzo :D
      Również pozdrawiam!

      Delete
  16. Ale fajne skarpetki hahah, bardzo mi się spodobały :D
    Świetne zdjęcia!
    http://aniaszumlas.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Fajne skarpetki! ;)
    Też współpracuję z tą firmą, ale z tej współpracy jestem bardzo niezadowolona, nie są według mnie profesjonalni ;/
    Też zamówiłam z ich strony skarpetki, które także szły dłuuuugo, równe dwa miesiące!
    Napisałam do nich odnośnie paczki i kilku pytań, a oni od dwóch tygodni nie odpisują, także troszkę słabo...
    Ale kliknęłam :)
    Bardzo fajne zdjęcia!^.^
    Emotki uwielbiam i nie wyobrażam sobie bez nich życia. :D

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Do mnie skarpetki też szły dwa miesiące i również długo nie odpisują... bardzo mnie to wkurza. Nie jest to w porządku z ich strony. Jednak jak na razie nadal czekam na odpowiedź.
      Dziękuję za komentarz!
      Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej współpracy ;)

      Delete
  18. Te skarpetki są przeurocze :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam :)

      Delete
  19. Uważam, że emotikony to dobre rozwiązanie na pokazanie uczuć przez internet, ale tak jak napisałaś - należy używać z umiarem.
    Skarpetki są super *.*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Są przydatne, ale słowa też :D
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Delete
  20. świetny post i mega zdj :D pozdrawiam :D

    ReplyDelete