2/18/2017

Nie cofajmy się do jaskiń... | Zdjęcia w pałacu

Pisząc, używamy wielu skrótów. Jedne istnieją od bardzo dawna: cdn (ciąg dalszy nastąpi), itp (i tym podobne), itd (i tak dalej)... Inne weszły do języka później i są używane głównie przez nastolatków: jt (jutro), bd (będę), cb (ciebie), ct (co tam)...
Zwróćcie uwagę na to, że skróty istniejące od lat, umożliwiają zapisanie dłuższego zwrotu szybciej i prościej. Natomiast te powstałe niedawno, to na przykład czteroliterowe słowo- będę (bd).
Czy jest sens skracać tak krótkie słowo? Na to pytanie, sami sobie odpowiedzcie.
Jaskiniowcy prawdopodobnie porozumiewali się głównie na migi i może trochę jakimś tam swoim językiem, ale za jakiś czas, to my będziemy wskazywać na batonika z chęcią zapytania się, czy druga osoba, ma na niego ochotę, używając jedynie dźwięków: yyyy, aaaa, uuuu... 
Niestety taka prawda.
Ten post, nie ma na celu nikogo obrazić, czy coś w tym stylu, bo sama czasem posługuję się tego typu skrótami, ale powstał po to, żebyśmy uświadomili sobie, że tak jest. Skracając czteroliterowe słowo, idziemy już na kompletną łatwiznę. Oczywiście smsy mają być krótkie i zwięzłe, ale cztery a dwie litery, to mała różnica, więc myślę, że w tym przypadku, nie ma sensu zmieniać oryginału.

Teraz troszkę zmiana tematu. Przenieśmy się z jaskiń do pałacu. Mam dla Was zdjęcia z pałacową stylizacją. Zapraszam do oglądania :)























Wearing:
Rosagel Dress | CCC Boots | Forever 21 Tiara


44 komentarze:

  1. Uważam, że jeżeli używa się skrótów w wiadomościach tekstowych to nie ma w tym nic złego, ale jeżei ktoś używa ich np. na blogu albo w jakis oficjalnych wypowiedziach to strasznie mnie to denerwuje. Śliczne zdjęcia ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo źle się czyta, jeżeli co drugie słowo to jakiś skrót. W wiadomościach tekstowych, też czasem używam, ale nie lubię zbyt często.
      Dziękuję bardzo! ♥

      Usuń
  2. O kurde.. Zdjęcia absolutnie skradły moje serce. Mają świetny klimat. :)



    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    Mój blog - NKFN.pl =)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgodzę się z komentarzem u góry. Jeśli ktoś używa na blogu tych typu "cb", "tb", "bd" to zaczyna irytować, ale kiedy piszę z kimś np. na Facebook'u to zupełnie nie zwracam na to uwagi.
    Zdjęcia mają wspaniały klimat.
    Tym postem właśnie skradłaś moje serduszko i chcąc czy nie chcąc zostaje obserwatorem Twojego bloga. ;>
    W wolnym czasie zapraszam do siebie: KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również z tym się zgadzam :)) Dziękuję bardzo! ♥ Cieszę się, że post ci się spodobał :D

      Usuń
  4. Od dawien dawna nie używam takich skrótów - irytują mnie bardzo. Zdjęcia są magiczne, mają swój klimat. Świetnie! Będę zaglądała częściej do Ciebie. Zapraszam do mnie, a może akurat coś ci się spodoba i zostaniesz ze mną na dłużej poulciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ♥ Zajrzę do Ciebie :))

      Usuń
  5. Magiczne są te twoje zdjęcia post bardzo mi sie podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja osobiście takich skrótów używam wiadomościach ze znajomymi. Wiadomo - tak jest po prostu szybciej haha, ale nie wyobrażam sobie tak napisać na przykład na blogu czy na jakimś innym portalu. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie zależy. Jeśli się śpieszę to pisze nawet takie skróty od krótkich słow ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli skróty są w wiadomościach prywatnych, to wcale mi to nie przeszkadza.
    Świetne zdjęcia, kocham takie klimaty!
    la-karolla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcia są mega! *.* Więcej takich! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Twoim zdaniem, chociaż czasem sama używam takich skrótów... Mimo wszystko lubię wypowiadanie się całymi, ładnymi zdaniami, a nie skrótami i niezgrabnymi zdaniami, które są coraz częstsze.
    Co co zdjęć... Są cudne, uwielbiam takie "pałacowe" klimaty ;)
    //Sohee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, czasem używam, ale wolę nie za dużo :)
      Dziękuję bardzo!

      Usuń
  11. wow, wnętrza imponujące! jestem pod wrażeniem!!

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Klimatyczne zdjęcia! A wpis sam w sobie mądrze i na temat napisany :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ładna sukienka

    https://www.instagram.com/eskucinska/

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześliczne zdjęcia, ładnie na nich yszłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana piękne zdjęcia :) A ta bordowa sukienka .... :)
    Jesteś bardzo ładna :)
    Miłego dnia!! Zachęcam do obserwowania :) - obserwuje -
    ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post. Zdjęcia są po prostu przepiękne. Znalazłaś bardzo klimatyczne miejsce. Tylko pozazdrościć.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Sama staram się nie używać tego typu skrótów pisząc, jednak zdarza się kiedy muszę coś napisać szybko, a nie mogę zadzwonić.. Jednak moim zdaniem jest to bardzo irytujące. Polecam kabaret o tej tematyce, właśnie skrótów. Można się uśmiać. Zdjęcia przecudowne, jak i Ty.
    Zapraszam http://werablogerkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie sobie obejrzę :D Dziękuję bardzo! ♥

      Usuń
  18. Ja raczej nie uzywam skrotow chyba ze cos pokroju zw ( zaraz wracam ) ale mysle ze ogolnie uzywanie skrotow przez nastolatkow troche wyszlo juz z mody,ci co to stworzyli troche juz dorosneli najwidoczniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie tak. "zw" jest dobrym skrótem, bo w tym akurat chodzi o to, że szybko chcemy powiadomić daną osobę :)

      Usuń
  19. Masz rację. Wszytko dąży do tego, żeby jak najbardziej skrócić słowa, które i tak już są krótkie :D tworzy się przez to zupełnie nowy język. Myślę, że to właśnie młodzież ma tendencję do takich zachowań. Z drugiej strony nie przeszkadza mi to, dopóki wiem o czym druga osoba do mnie mówi. Sama nie zawsze używam pełnych zwrotów i w pośpiechu skracam słowa :) Cudowne zdjęcia kochana, naprawdę wyglądasz bajecznie!
    Miałabym do ciebie sprawę skarbie. Chciałabym wrócić do tematu rysunku, jaki od ciebie dostałam. Chodzi o to, ze chciałabym poświęcić jemu i tobie osobny post. Potrzebuję tylko twojej zgody, nie mam jeszcze pełnej koncepcji na ten wpis, ale być może zajdzie potrzeba wykorzystania twoich zdjęć :) Jako że każda rzecz zawiera prawa autorskie, chciałam zapytać oficjalnie: Czy mogę napisać post o tobie, twojej pracy i twoim blogu?
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też toleruje do stopnia do którego rozumiem haha :D Dziękuję bardzo! ♥♥
      Ojej naprawdę?? Ale się mega cieszę :D Oczywiście, że wyrażam zgodę. Możesz używać czego tylko chcesz. Bardzo dziękuję kochana ♥ :D Jestem mega zaszczycona :D
      Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję! :**

      Usuń
  20. Świetnie wyglądasz! Super korona ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne miejsce na sesję i super efekt! Masz uroczą sukieneczkę :) Ja raczej nie używam takich skrótów typu "bd" czy "jt". O większości z nich nawet nie słyszałam xD Za to mam tendencję do robienia literówek czy pisania bez polskich znaków, ale tylko gdy piszę z dobrymi znajomymi, inaczej to zawsze sprawdzam. Do tego nadużywam emotikonek, ale to już inna sprawa :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! ♥ Też nie zawsze używam polskich znaków, tym bardziej jak się spieszę :))

      Usuń
  22. W sumie trochę w tym racji. Ja sama często używam skrótów, ale z drugiej strony przecież w życiu realnym nie mówimy do siebie np. Ct u Cb? Dlatego raczej nie cofniemy się do jaskiniowców. Śliczne zdjęcia. :)

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście obserwuję. :)

      Usuń
    2. Też prawda :) Dziękuję bardzo ♥

      Usuń
  23. In the year of 2017. People around me suddenly begin to hang out with black lace long dress.I'm feeling curious and suspicion at the moment:"Is this a thing now?"And here's my thoughts after research and the dress that I bought.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestes mloda dziewczyna, fajnie sie czyta bloga , a zdjecia sa przecudne. Pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny www.blingblingmakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń