4/14/2017

Zadbaj o tło do zdjęć | Dobre dopasowanie tła w 6 krokach


W zdjęciach stylizacji, nie liczy się tylko sam strój, a w Flat Lay*, same przedmioty. Jedną z ważniejszych rzeczy jest tło, które dodaje ostatecznego wyglądu fotografii. Od niego zależy jak zaprezentuje się produkt. Jaki będzie nastrój zdjęcia i czy tło nie stłumi estetyki.


Flat Lay- fotografia przedstawiająca kompozycję przedmiotów leżących na płaskiej powierzchni, wykonywana najczęściej pod kątem 90 stopni względem tej powierzchni.

Przykład Flat Lay

W tym poście znajdziecie parę porad na temat dobrego doboru tła do zdjęcia. Wpis jest głównie poświęcony osobom, które zajmują się takimi rzeczami, jednak myślę, że pozostali też znajdą tutaj coś dla siebie :)

1. Jeżeli masz na sobie coś wzorzystego, to zdecydowanie wybierz gładkie tło. Natomiast jeżeli Twoje ubranie jest klasyczne, gładkie, to Twój strój będzie dobrze wyglądał na delikatnym, jak i różnokolorowym tle. To jest tak jak w przypadku ubioru. Jeżeli zakładasz wzorzystą bluzkę, to spodnie raczej gładkie i na odwrót. 

2. Mocny kontrast bardzo efektownie wychodzi na zdjęciach. Na przykład neonowy outfit i delikatne kolory w tle lub odwrotnie. Zawsze warto pamiętać o chociaż minimalnym kontraście, ponieważ nie za ładnie to wygląda, gdy zlewamy się ze ścianą lub przedmioty ze stołem.

3. Bardzo lubię geometryczne ustawienia i w przypadku teł do stylizacji, jak i Flat Lay. Identyczne okna biegnące przez całą długość budynku, czy równo poukładane okulary, kosmetyki i inne drobiazgi. Na zdjęciach świetnie wyglądają symetryczne schody.

4. Okazja również jest ważna. Na przykład masz na sobie powycierane jeansy i bluzę z kapturem, to myślę, że nie zdecydujesz się na sesję w sali balowej, czy pałacu. Do takiego stroju, wybrałabym raczej coś mniej oficjalnego, np. skatepark, czy ścianę z graffity lub jakieś zwykłe, neutralne miejsce.

5. Osobiście preferuję tła w jasnych odcieniach. Pasują do wszystkiego. Zdjęcie staje się w ten sposób bardziej przejrzyste i mniej ponure niż w przypadku ciemnej scenografii.
Według mnie fotki typu Flat Lay, świetnie wyglądają na białym, zwykłym stole, prześcieradle, czy puchatym dywaniku. Dobrze spisuje się także marmurowy blat lub ewentualnie podkładka o takim wzorze. Biała cegła jest dobrym rozwiązaniem do stylizacji.

6. Jeżeli chodzi o dodatki w razie urozmaicenia tła, to ważne, żeby pasowały do niego i nie robiły zbędnego bałaganu. W tym można postawić na oryginalność i inwencje twórczą i pobawić się w scenografa :)


Ja w mojej stylizacji, postawiłam na białe kolory w tle i urządziłam specjalnie mały kącik, który robił bardziej za scenerię, ale za tło również. Normalnie niestety ten stoliczek i fotel nie stoją w tych miejscach, ponieważ musiałabym wyrzucić łóżko, a spanie na fotelu nie sądzę, żeby należało do komfortowych, jednak na czas zdjęć, mogłam nacieszyć się takim ustawieniem :) 
Głównym dodatkiem do moich zdjęć jest talerz pełen owoców





















Wearing and make-up:
Reserved Jeans | Forever21 Bodysuit | Shoes Newchic Banggood Wallet | Newchic Sunglasses
Zaful Watch | Newchic Lipstick | Newchic Eyeliner



44 komentarze:

  1. Fajny i przydatny post :)

    Pozdrawiam cieplutko! :)
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy i przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super rady i piekne zdjecia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe wskazówki, masz bardzo dobre pomysły :) Podobają mi się
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydał mi się ten post ! Proszę napisz mi używasz jakiegoś boxa czy lampy do zdjęć ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :D Niestety jak na razie nie mam ani boxa, ani lampy. Zdjęcia były robione przy świetle słonecznym.

      Usuń
  6. super rady :)

    http://nouw.com/roszakmagda

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam piękne i estetyczne zdjęcia, ale sama często nie mam do nich cierpliwości...

    WORLD OF ALEKS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czasem nie mam. Myślę, że to normalne :D

      Usuń
  8. Wskazówki niby proste, ale jakoś mało się na nie zwraca uwagę podczas robienia zdjęć, zwłaszcza na początku. Cieszę się, że zrobiłaś ten post, jest bardzo przydatny! :) ( Wesołych Świąt! )
    http://tenebrisriddle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Również życzę Wesołych Świąt :*

      Usuń
  9. Przydatne wskazówki i ładne zdjęcia, ale chyba dla mnie trochę zbyt rozjaśnione :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2017/03/tommy-x-gigi-ss2017.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Takie wyszły, ponieważ wybrałam samo południe na robienie ich. Ja jednak wolę jak są jasne. Nie lubię zbyt ciemnych zdjęć ;)

      Usuń
  10. Świetny wpis! A zdjęcia bardzo mi się podobają! ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie cudowne zdjęcia <3
    Aż sama chyba zaraz chwycę za aparat i porobię zdjęcia, póki dobre światło :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajne, przydatne wskazówki! i ten piękny talerz z owocami <3
    tylko trochę kłują po oczach te fonty bez polskich znaków z nagłówka ;cc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :*
      U mnie na paru urządzeniach sprawdzałam i są polskie znaki. Nie wiem dlaczego nie ma ich u Ciebie :/

      Usuń
  13. Rewelacyjne wskazówki Kochana! Jesteś naprawdę dobra w dziedzinie fotografii, na pewno każdy by mi przyznał rację, znasz się na tym i masz do tego dryg :) Dajesz cenne rady i uwagi, sama chętnie je przeczytałam i będę się do nich stosować :) Zdjęcia wyszły śliczne a ten talerz owoców jest bardzo apetyczny! Rewelacyjny post :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo kochana :* Również pozdrawiam!

      Usuń
  14. Świetny i przydatny post, w szczególności dla początkujących. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatne wskazówki, jednak ja i tak zazwyczaj robię zdjęcia na spontanie ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też często, ale wtedy patrzę, gdzie najlepiej wyjdą :)

      Usuń
  16. Bardzo przydatny post ;) sama od jakiegoś czasu kombinuje ze zdjęciami przedmiotów wiec twoje rady na pewno wykorzystam ;)
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przydadzą Ci się :)) Również pozdrawiam!

      Usuń
  17. Hmm... pierwszy raz spotykam się z takim postem... Na pewno pomoże mi przy zdjęciach na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też jestem zwolenniczką jasnych teł :) Kolorowe pstrokacizny słabo eksponują rzeczy, którym chce się zrobić zdjęcie i od tego nadmiaru aż nie wiadomo, na czym skupić wzrok :) Chociaż jak tak popatrzę po swoim IG, to pełno jest tam kolorów, ale chyba z ich przejrzystością nie jest aż tak źle ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, żeby były przejrzyste. Nie musi być wszystko jednolite :))

      Usuń
    2. Tyle, że najbardziej przejrzyste jest jednolite białe ;D

      Usuń