May 08, 2017

BEZGLUTENOWE PANCAKES


Wszyscy kojarzą, że jak jest coś bezglutenowego, to będzie oznaczało, że jest niedobre, suche... po prostu niejadalne. Też często trafiam na niesmaczne jedzenie bez pszenicy, a naleśniki czy gofry, to rzadko kiedy się nie łamią. Na szczęście ostatnio udało mi się zrobić orkiszowe pancakes, które nie dość, że są pyszne, to jeszcze elastyczne :) 


SKŁADNIKI

Znalezione obrazy dla zapytania babeczka favikona 1 szklanka mąki orkiszowej (można dać inną)
Znalezione obrazy dla zapytania babeczka favikona 1 szklanka mleka 
Znalezione obrazy dla zapytania babeczka favikona 2 jajka 
Znalezione obrazy dla zapytania babeczka favikona 50g stopionego masła
Znalezione obrazy dla zapytania babeczka favikona 2 łyżki cukru 
Znalezione obrazy dla zapytania babeczka favikona 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Znalezione obrazy dla zapytania babeczka favikona 2 łyżki oliwy/ oleju 


SPOSÓB WYKONANIA

1. Wszystkie składniki razem mieszamy tak, żeby powstała jednolita masa.
2. Na suchej patelni, smażymy małe okrągłe placuszki. Kiedy spód się zarumieni, to obracamy na drugą stronę i znów chwilę smażymy.
3. Można podawać z dowolnymi dodatkami (np. syrop klonowy, owoce czy dżem).











28 comments:

  1. Wyglądają bosko <3 muszę wypróbować przepis

    ReplyDelete
  2. Świętnie się prezentują, muszę wypróbować Twój przepis:)

    ReplyDelete
  3. bardzo chętnie wypróbuję ten przepis :)

    ReplyDelete
  4. Ostatnio mój kolega przyniósł do szkoły, świetne są! ;)

    ReplyDelete
  5. Bede musiała wypróbować ten przepis, bo wyglądają naprawdę przepysznie, wiec pewnie musza i tak samo smakować!

    ReplyDelete
  6. Pancakeksy panceksami, ale mnie zaintrygował kolor jaki masz na paznokciach! Co to za kolorek gości?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pudrowy róż, ale to tyle ile mogę powiedzieć, ponieważ nie mam pojęcia jakiej firmy jest lakier :/

      Delete
  7. Chciałabym umieć tak gotować. Naleśniki wychodzą mi najgorzej... :/
    zapraszam do siebie KLIK

    ReplyDelete
  8. oo przepis jest świetny! muszę go wypróbować :)

    http://nouw.com/maajlena/czasem-trzeba-uslyszec-cisze-30026976

    ReplyDelete
  9. Rajuniu, muszę je spróbować! :D Kochana, chętnie dodaję Twojego bloga do obserwowanych i zostaję na dłużej. Zapraszam również do mnie, miłego piątku. Buziaki! ;)

    ReplyDelete
  10. Ale bym zjadła, ojj!
    Zapisuje sobie! ♥

    ReplyDelete
  11. gosh, this Looks so tatsy :D
    I love pancakes so much - thank you for this recipe, definetly have to try it.

    with love your AMELY ROSE

    ReplyDelete
  12. Wyglądają mega apetycznie, a uwielbiam takie rzeczy!
    Może się skuszę skorzystać z Twojego przepisu ;)

    http://livetourevel.blogspot.com/2017/05/moj-tydzien-w-grecji.html

    ReplyDelete
  13. Kompletnie nie ogarniam tej mody na bezglutenowość. Nawet gdzieś w sklepie trafiłam na pasującą do mojego zdania koszulkę z dużym słowem "BEZ" i obok niego wymienionymi: cukru, glutenu, sensu. W każdym razie pankejki - z glutenem, czy bez - są pyyycha :)
    Zapraszam do siebie: KLIK! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dokładnie! Ścisłą dietę bezglutenową muszą stosować osoby chore na celiakię.

      Delete
    2. Osobiście nie czuję się dobrze po dużej ilości pszenicy, więc jak mogę, staram się ją zamieniać na inne mąki. Nie z powodu mody, po prostu wolę się lepiej czuć. Nie robi to dla mnie problemu. Nie wykluczam całkowicie z mojego jadłospisu, ale ograniczam.
      Akurat przy tych naleśnikach, nie czuć różnicy przy orkiszowej mące :))

      Delete
  14. Super, naprawdę. :) Lubię ciekawe przepisy. Jednak nie rozumiem trochę tego, że większość osób uwzięła się na ten gluten. Nie wszyscy mają nietolerancję glutenu, czyli celiakię. Z chęcią wypróbuję te naleśniki! Warto, skoro są pyszne.

    mój blog :)

    ReplyDelete
  15. Uwielbiam pancakes, bardzo długo ich już nie jadłam więc chętnie zrobię. Ja nie zwracam uwagi na gluten i na szczęście mogę jeść to co chcę :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  16. Sliczne zdjecia, a placki - palce lizać! Chętnie bym sporobowala. Post bardzo przydatny szczególnie dla osob nie tolerujacych glutenu - niczym Anna Lewandowska, haha! :)
    clofl.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Wyglądają pysznie i na pewno takie są! Ja uwielbiam różnego rodzaju pankejki, naleśniki, gofry, placuszki byleby były na słodko :) świetny przepis i na pewno go wypróbuję :) i cieszę się, że zdjęcie z Disneylandu Ci się podobało :D
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! :D
      Zdjęcie jest suuuper, naprawdę jeszcze raz dziękuję i również pozdrawiam! ♥

      Delete
  18. Wyglądają smakowicie! Muszę spróbować tego przepisu :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    spiked-soul.blogspot.com

    Elwira Charmuszko

    ReplyDelete
  19. O jacie jak to super pysznie wygląda! :o Widziałyśmy już jakieś z tych zdjęć na instagramie chyba ^^ Supi! Buziaki kochana ;*

    ReplyDelete