September 10, 2017

Przepis na donaty, czyli po prostu pączki z dziurką


Jeśli jesteście miłośnikami pączków, donatów czy słodkich bułeczek, to dobrze trafiliście :)

Mam dla Was prosty przepis na pyszne donaty, czyli po prostu amerykańskie pączki z dziurką. Jest to trochę zdrowsza wersja, ponieważ nie smaży się ich w głębokim oleju jak normalnie, a jedynie piecze. Bardzo polecam i zapraszam do wypróbowania przepisu :)


Do zrobienia 12 pączków potrzebujemy:

3/4 szklanki ciepłego mleka
3-4 g suchych drożdży
1 łyżka miękkiego masła
1/4 szklanki cukru
1 jajko
2,5 szklanki mąki pszennej
pół łyżeczki soli


Drożdże rozpuścić w letnim mleku i odstawić na 10 minut. Po tym czasie dodać masło i cukier. Wmieszać roztrzepane jajka, dodać mąkę i sól, wyrobić. Ciasto powinno być gładkie, elastyczne, nie klejące. Odstawić przykryte w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Po tym czasie ciasto wyjąć, krótko wyrobić, rozwałkować na grubość ok 10-15 mm. Większą szklanką wycinać koła, mniejszą foremką wycinać dziurki, by powstał kształt oponek. Układać na blaszce lub w foremce do donatów (wysmarowanej masłem, wysypanej kaszą manną lub na papierze do pieczenia). Przykryć, pozostawić do podrośnięcia na 45 minut w ciepłym miejscu. Piec w temperaturze 180 stopni około 8- 10 minut
Gotowe polać lukrem, polewą lub rozpuszczoną czekoladą i udekorować posypkami, wiórkami kokosowymi lub pokruszonym oreo.






 KLIKKLIK | KLIK

white sleeveless blouse HERE

  Want to be the more fancy in this summer? Just do it!
         Discover our newest summer arrivals!
         Surprise code: ZFEN
HERE


16 comments:

  1. Jeśli smakują tak, jak wyglądają, to muszę je zrobić :)

    ReplyDelete
  2. Oooo! <3 Jak fajnie, że trafiłam na ten post! :D
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Beautiful post, Dear ❤
    I'd be happy friendship blogs ♥ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    ReplyDelete
  4. Ale pysznie wyglądają.Muszę spróbować zrobić. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    ReplyDelete
  5. Pycha! Jak będę miała cheat day to zrobię sobie takie, wyglądają smakowicie!
    http://juliakordiak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Wyglądają całkiem smakowicie! ;)

    Zapraszam CAKEMONIKA :)

    ReplyDelete
  7. Uwielbiam gotować i piec :) Najbardziej w tym wszystkim cieszy mnie, jak ktoś zajada moje wypieki, to dla mnie najmilsze i warte wysiłku i czasu włożonego w słodkości :) naprawdę świetny przepis, chętnie go wypróbuję bo rzadko robię pączki. Uwielbiam je. Rewelacyjny post <3
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    ReplyDelete
  8. Wbijam do ciebie jutro na pączki. I nie ma "nie" XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. W takim razie zapraszam! :D (tylko, że nie mam już tych pączków xD )

      Delete
  9. Przepis jest cudowny!
    W sam raz dla mnie. Nie potrzebujemy wcale dużo składników, czasu też niewiele i mało roboty!
    A efekt cudowny! :)

    ReplyDelete
  10. Chyba spróbuje twojego przepisu! Kocham donuty, a tym bardziej własnoręcznie robione 😊😊 wygladaja bardzo smakowicie 😊

    ReplyDelete
  11. Uwielbiam takie przepisy. :) Bardzo chętnie wypróbuję... ;) Wyglądają smakowicie.

    ReplyDelete
  12. Uwielbiam pączki chociaż sama robię je w wersji bez dziurki
    Pozdrawiam cieplutko
    Just-do-one-step.pl

    ReplyDelete
  13. Każdy z tych pączków wygląda przepysznie i już chce kupić sobie coś. Masz talent do kuchni, może kończysz już gastronomika?

    ReplyDelete
  14. Donaty to zdecydowanie moja miłość ! Aż zrobiłaś mi smaka, koniecznie muszę i zrobić ;)
    Pozdrawiam !
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    ReplyDelete